Skandrenting söker en Ekonomiassistent

Vi söker dig som har relevant utbildning och erfarenhet från en ekonomiavdelning. Gärna från fastighetsbranschen med arbetsuppgifter som exempelvis kontering av leverantör- och kundreskontra, avstämningar, moms och diverse bokslutsbokningar ingår.

Vi ser att du som person är strukturerad, noggrann, analytisk och ansvarstagande.

För att passa in hos oss på Skandrenting, som är ett stort företag men som består av en mindre grupp anställda medarbetare på huvudkontoret i Stockholm city, behöver du även vara en god teamspelare, vara prestigelös och beredd att hugga i där det behövs i högt som lågt. Att du har en god social kompetens ser vi som en självklarhet för att du ska passa in hos oss.

Vidare krävs god kommunikationsförmåga i svenska språket i både tal och skrift samt god vana att arbeta i och hantera olika system som vi arbetar med. Exempelvis Visma DCE, Vitec Hyra och Visma Control.

För intresse och frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta vår rekryteringskonsult Maria Schölander på Lyft1, mobil: 070–5672917 alternativt mejla din ansökan till Maria@lyft1.se senast 15 januari 2025.

Intervjuer sker löpande och tjänsten kommer att tillsättas så snart vi hittat rätt kandidat!

Arbetsuppgifter

  • Kundreskontra: skapa kundfakturor, vidarefakturering av leverantörsfakturor, kontering, indexering, kundinbetalningar, avstämningar, avskrivningar, moms, skattebetalningar, bokslutsbokningar
  • Leverantörsreskontra: registrera leverantörsfakturor, kontering av leverantörsfakturor, betalningar, ansvara för leverantörsregistret, avstämningar, diverse bokslutsbokningar, reserveringar, moms

Kvalifikationer

  • Erfarenhet av de arbetsuppgifter som nämnts, minimum 3 år.
  • Gymnasieutbildning med ekonomisk inriktning eller motsvarande.